Wpis o tym, jak bardzo…

Categories Bitcoin

Wpis o tym, jak bardzo poszanowanie dla klientów, może Cie wynieść na wyżyny z twoją firmą, na przykładzie giełdy kryptowalut czyli Binance. Natchnieniem moim do tego wpisu, był ten wpis: https://www.wykop.pl/wpis/30311305/takie-cuda-na-binance-bitcoin-kryptowaluty/
Tak mnie naszło na zrozumienie, dlaczego Binance osiągnęło tak ekspresowy sukces i stało się „unicornem” w branży nowych firm, osiągając naprawdę potężne zyski i dlaczego z pewnością na miejscu unicorna będą się długo utrzymywać. A no chodzi o podejście.. do swojego klienta, jak człowiek do człowieka. Właśnie takich firm brakuje, gdzie każdy Cię traktuje normalnie, bez automatycznych respondów, bez ewidentnego nie przykładania się np. do pomocy w Supporcie. Gdzie obsługuje Cię człowiek, a nie maszyna.
Co spełniło Binance, a nie spełnia większość firm na świecie (jakichkolwiek, z jakiejkolwiek branży czy to budowlanka, czy motoryzacja, czy nowoczesne technologie), a szczególnie w branży krypto (tutaj wszystko jest nowe):
– poszanowanie klientów (wiem, że to temat rzeka, ale kiedy ktoś Ci z dupy wyłącza wallety, albo daje Ci lakoniczne lub automatyczne odpowiedzi to idzie się załamać)
– odpisywanie na tickety (nie jak na niektórych syfiastych giełdach które mają swoją drogą po 100mln obrotu, że czekasz na odpowiedź 2 tygodnie a to i tak auto-respond, albo Chińczyk piszący łamanym angielskim..)
– integrowanie się ze społeczeństwem i podążanie za trendami ludzi. Chodzi tu o np. założenie konta na portalu społecznościowym Steem, gdzie wypuścili swojego „swoją maskotkę” która niby będzie pisała posty na tym portalu społecznościowym (coś jakby założyć profil maskotce firmy, na Wykopie).
– sam właściciel tej wielkiej firmy, zwany „CZ”, czasem odpisuje na tweety, gdzie ktoś ma konkretny problem z Binance (brawo!)
– docenianie różnych społeczeństw z całego świata, tworząc im właśnie takie kanały do porozmawiania.
– ciągła aktywność na Twitterze, jak zaczniesz im spamować, że jest coś poważnego, coś Ci nie działa, to z pewnością szybko dostaniesz odpowiedź, a nie po 20 dniach.
I na sam koniec najważniejsza rzecz.
– wypuszczanie ogłoszeń że np. będzie przerwa tego i tego walletu, lub przerwa w handlu, lub przerwa w działaniu serwisu. Inne giełdy nie wiem co ćpią, ale często wyłączają wallet z dupy, po kilku godzinach dopiero dają jakiekolwiek ogłoszenie kiedy wszyscy są już na maksa nabuzowani i wkurwieni.
– jak coś się „schrzani”, to giełda (a nawet sam CEO!), nie zaprzestaje z komunikatami. Przytaczam tutaj sytuację, gdzie Binance miał problem przez 24h i był offline, z czego wynikła trochę spora panika (bo to największa giełda krypto), ale co jakieś 30-50 minut sam CEO pisał, co dokładnie teraz robią, co jest przed nimi do zrobienia i kiedy jest szacowany czas przywrócenia funkcjonalności serwisu. No na medal to był kontakt z ludźmi!
Porównajcie sobie to z innymi giełdami które obracają setkami milionów, czy to OKEx (straszny syf), czy to Upbit, czy masakryczny Bittrex, nie mówiąc o kwiatkach jak HitBTC, czy Bit-z. O ja pierdolę. Praktycznie żadna nie spełnia chociażby połowy punktów które wypisałem. Kiedy się tam lokuje środki to człowiek ma wrażenie, że ulokował je u gimnazjalistów którzy zrobili tą giełdę na zaliczenie z informatyki, ale pomaga im „starszy specjalista programista”, a oni to nic nie wiedzo, nie rozumiejo, tylko klikajo przypadkowe ikonki i jak coś się wali, to muszą poczekać na przyjście znawcy, aż to naprawi.
Ta branża cechuje się jak na razie ogromnym amatorstwem. To pokazuje, na jakim etapie rozwoju jesteśmy z branżą krypto. Kompletny początek i największe giełdy hostują amatorzy, w zespołach 2-10 osobowych, z zerową wiedzą i zerowym entuzjazmem w kwestii podejścia do klienta.
Ale wyrastają powoli kwiatki z sporym kapitałem i najważniejsze zdrowym podejściem i tak o nagle pojawia się Binance, czy może niedługo jakaś inna „profesjonalna” giełda. Kwestią czasu, jak będą przeważali profesjonaliści i będzie władowany kapitał banksterki i tak dalej. Na razie to początek, co idzie odczuć po obsłudze klienta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pamiętajcie więc, jeżeli macie swoje firmy, czy świadczycie jakieś usługi. Szanujcie swojego klienta i zawsze bądźcie nim zainteresowani, a nie kompletny „wdupizm” jakbyś robił łaskę klientowi, że go obsługujesz, bo inaczej na zawsze pozostaniecie ciemniakami, z mikroprzedsiębiorstwem.
#bitcoin #kryptowaluty #binance #wlasnafirma #firma #dzialalnoscgospodarcza #melomanpisze